טיפול פסיכולוגי – אלעד נהלוני – פסיכולוגיה רפואית – טיפול CBT

שילוב של יוגה וטיפול פסיכולוגי – מה מתרחש במפגשים?

חלק ב’ – איך זה עובד? מה קורה בפועל במפגשים?

לחלק א – מה פתאום לשלב יוגה וטיפול פסיכולוגי?

בחלק זה נשתמש בדוגמאות מתוך המפגשים הקבוצתיים שקיימנו עד היום. הקבוצה בנויה משמונה מפגשים בני שעתיים כל אחד. במהלך השעתיים של המפגש אנו מקדישים כ 50 דקות למפגש המונחה על ידי אלעד נהלוני, פסיכולוג רפואי, עוד 50 דקות של אימון יוגה רכה, בהנחייתה של שירה נהלוני גליקסברג, מורה בכירה ליוגה שיקומית ולויג’נאנה יוגה. הזמן הנותר מוקדש לסיכום וחיבור של שני חלקי המפגש, להפסקה, התארגנות והתרעננות.

באופן סכמטי, כל מפגש מתחיל בתרגיל התמקדות קצר שמאפשר למשתתפים להביא את עצמם ואת גופם למפגש ולהתכוונן אליו. לאחר מכן המפגש למעשה מתחיל. המפגש הראשון נפתח בתרגיל הכירות של המשתתפים ובשיחה פתוחה אודות המטרות האישיות של כל אחד מהמשתתפים בבואו לקבוצה. המפגשים הבאים נפתחים בשיחה אודות התכנים שעלו במפגשים הקודמים והשפעתם. בשלב שני בדרך כלל נבצע תרגיל חווייתי שנועד להמחיש כיצד נוכל לעבוד על הגמישות הפסיכולוגית שלנו.

מעוניינים להירשם לקבוצה לחצו כאן

דוגמאות לתרגילי ACT שתרגלנו בקבוצה:

תרגול מטאפורות ACT בצורה חווייתית. דוגמא מוכרת בטיפול קבלה ומחויבות (ACT) היא מטאפורת האוטובוס. מטאפורה זו ממחישה כיצד הניסיון האקטיבי שלנו לשלוט בחוויות הפנימיות שלנו, כלומר ברגשות שמתעוררים, בזיכרונות שמתעוררים או בתחושות הגוף שמתעוררות, ללא הזמנה, עלול להגדיל את המצוקה והסבל שלנו. המטאפורה ממחישה כיצד נוכל לנווט את דרכינו, כמו נהג אוטובוס שנוסע ליעדים שהוא מעוניין להגיע אליהם, גם כאשר לאוטובוס שלו עולים נוסעים שממש לא מוצאים חן בעיניו. בטיפול קבלה ומחויבות נעשה שימוש בסוגים שונים של תרגילים מטאפורות והתנסויות קבוצתיות יצירתיות. היוגה מרחיבה את אפשרויות ההתנסות ומוסיפה להן מימד גופני.

אימון היוגה:
לאחר התרגול החווייתי, נתרגל אימון יוגה. האימון איננו מצריך מהמשתתפים להיות בריאים, אינו דורש לעמוד על הראש או לנוע בתנועות חדות. מדובר באימון יוגה רכה, שמתאים את עצמו במיוחד לאנשים שמתמודדים עם סבל גופני, כגון כאבים או מגבלות. האימון נמשך כ 50 דקות. האימון נבנה בהתאם לגישת ACT ומאפשר לתרגל גמישות פסיכולוגית בעזרת הגוף. לדוגמא, עיקרון חשוב בגישת ACT הוא מיומנות של קשיבות (מיינדפולנס). גם היוגה מכילה מרכיב דומיננטי של תרגול קשיבות. תוצאה נפוצה ומוכרת של תרגול קשיבות הוא האטה של קצב המחשבה, נשימה פתוחה ותחושת רווחה בגוף. אפילו אצל אנשים שאינם מסתדרים כל כך עם גופם, אימון יוגה בדרך כלל מביא את המשתתפים להרגשה שהם מחוברים לעצמם ומרוצים מהרגע הנוכחי.

לאחר אימון היוגה והתרעננות קלה, בדרך כלל נקיים עוד כמה דקות של שיחה על מנת לסגור את המפגש, לסכם את מה שהיה ולעיתים גם לתת הצעות לתרגילי ACT ו/או יוגה שניתן לתרגל בין המפגשים.

מעוניינים להירשם לקבוצה לחצו כאן

תהליכים קבוצתיים:
התהליך הקבוצתי חשוב לנו ואנו מקפידים להנחות את הקבוצה בשאיפה להביא את משתתפי הקבוצה לבנות אוירה של התפתחות, תמיכה וצמיחה אישית. האימון הגופני המשותף מכניס לקבוצה אנרגיות של חיות ושמחת חיים. התרגילים החווייתיים שאנו מבצעים יחד מאפשרים לכל אחד ממשתתפי הקבוצה להתנסות בגמישות פסיכולוגית בעזרת יתר חברי הקבוצה. נשמע ממש בשבילכם? ניתן להירשם כאן.

Call Now Button