טיפול פסיכולוגי – אלעד נהלוני – פסיכולוגיה רפואית – טיפול CBT

טיפול CBT

טיפול פסיכולוגי

טיפול קוגניטיבי התנהגותי הינו טיפול פסיכולוגי. כמו טיפולים פסיכולוגיים בגישות אחרות, גם טיפול קוגניטיבי התנהגותי מבוסס על יחסי אמון בין מטפל למטופל. פתיחות כנות ושיתוף הן ערובה לתהליך טיפולי אפקטיבי והן תתאפשרנה רק בסביבה מכילה ומגינה. היתרון המשמעותי של טיפול CBT על גישות אחרות, שהוא ממוקד מטרה ועשוי להיות קצר טווח. מכיוון שמדובר בטיפול שניתן בקלות יחסית לחקור את תוצאותיו, הגישה הקוגניטיבית התנהגותית מתפתחת משנה לשנה ומציעה טיפולים מגוונים יותר ויותר לבעיות שונות.

מה זה טיפול CBT?

טיפול CBT בנוי על ההנחה שתהליכי חשיבה – קוגניציה – משפיעים על הרגשות ועל ההתנהגות. בטיפול CBT המטופל לומד לזהות דפוסי חשיבה שהפכו נוקשים והתנהגויות שהפכו במצבים מסוימים לא יעילות. הטיפול מתאים את עצמו לתכני חשיבה שונים ולהתנהגויות שונות של כל מטופל באופן אישי. הטיפול כולל למידה אודות הבעיה, רכישת כלים ויישומם בחיי היום יום שלו באמצעות התנסות חווייתית. בעזרת טיפול CBT ניתן להגמיש דפוסי חשיבה, לזנוח התנהגויות שאינן יעילות ולאמץ התנהגויות מסתגלות.

טיפול CBT – איך זה עובד?

הכניסה לטיפול על פי רוב הינה תהליך מורכב. איך את/ה יודע/ת שהגעת למקום הנכון עבורך? אכן בשלב ראשון נלמד להכיר זה את זה ולבדוק האם ניתן להמשיך יחד. לאחר תהליך קצר הכולל הערכה מקיפה של הנושא המרכזי בו יתמקד הטיפול והערכה של מצבך הכללי, מגיע שלב הלמידה. בשלב זה אני מבקש לצייד אותך באינפורמציה חיונית וכלים קוגניטיביים התנהגותיים בסיסיים. בהמשך אנחנו מתחילים לחתור לשינוי ממשי והדרגתי בתחום איתו את/ה מתמודד/ת. הכלים אותם תרכשו בתחילת הטיפול יאפשרו לכם התנסות ולמידה אישית מחוץ לשעות הפגישה. ככל שהטיפול מתקדם והקשר הטיפולי מתהדק כך גם תרגישו שהשליטה חוזרת לחייכם ושיחד נוכל למצוא את הנוסחה לחיים מאוזנים, שימשכו גם כאשר הטיפול יסתיים.

איך מסתיים הטיפול?

הטיפול מסתיים כאשר אנחנו מבינים שאת/ה מצליח/ה לנהל לבד את הבעיה העיקרית שבגינה הגעת לטיפול. בשלב ראשון נתחיל לרווח את הפגישות השבועיות. ובהמשך נוכל לקבוע מפגשי רענון ותחזוק הטיפול, אחת לכמה חודשים או לפי הצורך.

[ls_content_block id=”4685″]

Call Now Button